بخش‌های اصلی
آشنایی با انجمن::
اخبار::
کتب تازه چاپ شده اعضا::
بخش آموزش::
کمیته ها::
سمینارها و کارگاهها::
مراکز مرتبط::
آلبوم تصاویر::
جوایز::
موزه انجمن ::
تبلیغات::
تالارهای بحث و گفتگوی علمی::
استخدام::
::
IBRO Newsletter

IBRo News

FAOPS Newsletter
Faops

phypha journal

خبرنامه
IMAGE
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
Physiology Report
AWT IMAGE
:: داروهای ضد افسردگی موجب افزایش خطر بروز گلوکوم در سالمندان می‌شود ::
داروهای ضد افسردگی موجب افزایش خطر بروز گلوکوم در سالمندان می‌شود

در گزارشی که در نشست سالیانه روانپزشکی سالمندان در آمریکا ارائه شده است بر ارتباط بین مصرف داروهای ضد افسردگی و بروز گلوکوم حاد با زاویه بسته در افراد بالای 66 سال تأکید شده است. احتمال بروز این عارضه در سالمندانی که از داروهای ضد افسردگی با اثر توأمان بر سیستم سروتونرژیک و نورآدرنرژیک استفاده می‌کنند، بیش از دو برابر می‌باشد. همچنین خطر بروز گلوکوم زمانی به حداکثر خود می‌رسد که مصرف داروی ضد افسردگی ظرف یک ماه گذشته آغاز شده باشد. Amitriptyline شایعترین داروی ضدافسردگی تجویز شده با خاصیت آنتی‌کولینرژیک، citalopram بیشترین داروی تجویز شده از دسته SSRI ها و venlafaxine شایعترین داروی تجویز شده از گروه مهارکننده‌های برداشت سروتونین/نوراپی‌نفرین بوده است.
(منبع: American Association for Geriatric Psychiatry (AAGP) 2011 Annual Meeting: Abstract EI-53)
دفعات مشاهده: 3190 بار   |   دفعات چاپ: 995 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 186 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 3662