بخش‌های اصلی
آشنایی با انجمن::
اخبار::
کتب تازه چاپ شده اعضا::
بخش آموزش::
کمیته ها::
سمینارها و کارگاهها::
مراکز مرتبط::
آلبوم تصاویر::
جوایز::
موزه انجمن ::
تبلیغات::
تالارهای بحث و گفتگوی علمی::
استخدام::
::
IBRO Newsletter

IBRo News

FAOPS Newsletter
Faops

phypha journal

خبرنامه
IMAGE
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
Physiology Report
AWT IMAGE
:: مصرف طولانی مدت اکستازی موجب تخریب هیپوکامپ می‌شود ::
مصرف طولانی مدت اکستازی موجب تخریب هیپوکامپ می‌شود

مصرف طولانی مدت اکستازی (Ecstasy) که همان 3,4-methylenedioxymethamphetamine می‌باشد با تخریب نورونهای هیپوکامپ موجب اختلالات شدید در حافظه می‌شود. بر اساس این گزارش که نتایج آن در مجله Neurology Neurosurgery and Psychiatry به چاپ رسیده است، مصرف طولانی (حداقل دو ماه) قرصهای اکستازی موجب تورم و متعاقب آن آتروفی هیپوکامپ شده و منجر به کاهش اندازه هیپوکامپ (بیش از 10درصد) می‌گردد. همچنین اختلالات شدید حافظه در این افراد گزارش شده است. لازم به ذکر است که اختلال در حافظه در اثر مصرف کوتاه مدت قرصهای اکستازی پیش از این گزارش شده بود (منبع: J Neurol Neurosurg Psychiatry. March 28, 2011).
دفعات مشاهده: 2902 بار   |   دفعات چاپ: 940 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 187 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 3662